PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Sunday, June 3, 2012

Hari ini .. :"(

Assalammualaikum..

Hari ni aku punye jadual betul2 ketat.. (Ecehhh ayat mcm ko ni artis pulakkk :P) Tapi betol lah. Bangun tidur dpt SMS.


"Ayu, esok test JPJ kul 8pagi tau. No. 7. Jangan lewat yer..."


Aisehhh... Kenapa esok? Aku dah lah tak apply leave lagi. Annual leave aku pun dah abis. Kene mintak UPL la ni.? Hurmm kene kurang lah gaji aku bulan ni. 
(-_-)'

Dah bace SMS tu aku terus text my BOSS. Nak inform yang aku tak dapat masuk keje esok. Huu dah la ade keje yang kene buat. Last date die pun esok. Hurmm boss aku ni suke sangat buat keje last2 minit. Tapi nak buat cam ne. Aku ni just makan gaji. So kene lah ikut arahan. Hahhaa :D

After few minutes, aku dapat text masuk. My boss mintak aku abiskan keje yang aku buat jumaat aritu. Sbb esok nak di failkan. Kenaah buat kasi abis.

Lalu aku pun menelefon En. Afiq.. Tuttt tuttt tuttt.. Tak dapat. Call lagi. Suara pompan yang angkat.

Harap maaf, orang yang anda panggil tidak dapat di hubungi. Sila cuba sebentar lagi.

Awek maxis yang pick up. Nasib baik. Kalau tak memang terjadi lah perang dunia. Hahha gelabah jek. =='

Ok lah nanti aku try lagi. Layan lah sebentar cerita di kaca tv. Tengok jam dah pukul 12 lebih. Dengan pantas aku mencapai telepon bimbit. Lalu mendail number En.Afiq.

Tetttt tetttt tetttt.. Tak pick up. Try lagi. Tetttt tetttt tettttt. Eh dh angkat. AKu pun cakap2 dgn dia. Mintak die hantar aku ke opis. Aku malas nak naik bus, pastu amek monorel lagi turun ke BB tu. Leceh taw. Dah le panas. Naik moto lagi senang. Cilok mencilok. Dah sampai.

Mase sampai opis tu aku mintak Afiq singgah kedai makan jap. Nak bungkus nasi. Sebab aku dari pagi tak makan kot. (Mcm mane nak makan bangun pun lambat)

Dah order and dah siap ni. Aku mintak kat die duit sbb aku takde duit dalam purse. (Eh aku bukan nak mengikis ekk) Pastu die cakap tak dapat nak tolong aku. Nak jumpe kawan die. Sentap lah kan. Janji nak tolong. Pastu member call nak jumpe terus laju jek. Ok aku tau. Tak elok mengongkong ni. Tapi nak buat macam mane. Aku ni jenis kalau janji kene tunaikan. Pastu aku memang nak siapkan keje tu cpt siket. Tu yang mintak tolong die.

Aku pun letak helmet kat bakul moto die and terus blah. Die kejar dari belakang. Dok pujuk2 lah. Aku tengah panas. Terus campak makanan & minuman yang aku beli tadi tu kat moto die. Berterabur lah. Aku ni kalau dah mengamuk memang camni. Adesshh macam mane die boleh tahan dengan aku. Tapi 1st time kot aku baling2 mcm ni kat die. Sian die.

Dengan berlinangan air mata aku pun masuk ke opis. Sedeh kau. :'( Kene buat keje banyak. Tensen ni. 

:: sedih hati ini melihat dirimu ::


Tapi sebenanrnye aku nak cerite kat sini mcm mane aku kurang ajar kat die. . Aku bahasekan diri aku 'aku kau'. Die diam jek. Sampai lah satu tahap ni. Die bengang sangat. Terus panggil perangai aku mcm cilaka. Senta sekejap. 1st time die cakap cmtu. Mungkin betol lah. Perangai aku ni susah betul nak berubah. Try lah ckp lembut2. 

Afiq, sori kalau saye kurang ajar dgn kamu tadi. Saye mintak maaf banyak2. Hurmm saya sayang awak.

Ok lah. Cerite lebih2 karang kat sini jadi isu pulak. Hurmm (-_-) Wassalam.

Nota kaki: hari muram .


No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa