PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, June 10, 2011

sakit ..

ehem . . ehem . . assalammualaikum w.b.t.

huuu lame tak menulis... aku mmg terbusy lebih ahhh semenjak tige menjak nih.. hehhhehehe.. yele sekarang nih cuace tak menentu lahh.. jap2 panas.. jap2 hujan... nak merungut pun tak boleh... dh keje DIA kan... lagipun bumi nih DIA punye.. so aku REDHA jek... tp kan ape kene mengena cuace dgn terbusy lebih aku tuh ekkk?? ????? hahahha tak dapek den nk jolehkan... (ape aku tulis nihhh??!! arghhh!! makin merapu plak...)

aku nak story sikit ahh.. pasal ragam manusie kat DUNIA nih... hurmmm betol lahh orang tue dulu2 kate.. "rambut same hitam, hati lain2".. nih lah ayat yang selalu aku beringat yang manusie nih tak terduge perangainye.. ade yang depan kite punye baik.. pijak semut pun tak mati. kalau berkata2 tuh ayat baik punye manis.. kalah gula taw.. huh silap2 aribulan boleh dpt kencing terover dose manis. huh!! aku bukan ape ahh.. aku BENGKEK ngan sorang minah nih.. aku tak paham betol ngan perangai die nih.. mcm shit pun ade.. 

nak dijadikan cerita lar.. die nih jiran sekampung aku.. walaupun die mude dari aku tapi aku hormat die. as freind and neighbour(tak tau ape aku tulis nih betol or not).. dulu aku keje kat company yang same dgn die nih.. aku yang offer die bekerja kat situ.. sbb kebetulan ade kerje kosong kan.. so tgk die baru abih SPM so aku ajak ahh die join sekali.. die nih mmg aku tak nafikan lah.. rajin, tak pernah datang lewat, buat kerja pun sangat memuaskan hati bos aku tuh.. mmg pekerja kesayangn ahh.. bos aku nak marah pun tak tau nak mara cmne sbb keje die perfect betol.. tapi lah kan satu jek aku tak berkenan dgn minah nih.. berlagak bagus walaupun die mmg bagus.. tp tak payah ahh nak uar2kan yang die tuh bagus... dalam ISLAM pun dah bagitau kite kene merendah diri... tp pesen minah nih lain macam betol.. berlagak satu hal, pastu mulut boleh tahan jugak bau longkangnye. macam baruah.. suke perli2 orang.. aku yang tue dr die nih pun boleh perli2.. mmg aku tak bagus mcm die tuh.. tp hormat ahh aku.. sedar siket... aku yang bawak ko masuk kat situ au... 

satu hari nih, akuk tanye die "ade tak pen?" die jawab "takde.. aritu bukan dh bagi ke?? tp tak pulang kat orang pun.." pastu aku jawab ahh dh bagi ahh..  betoll.. lepas tuh boleh plak die jawab "ehh!! memori orang kuat lagi lahh... bukan macam kamu.. cepat pelupe.." aku mmg terkejut gile.. baruah betol.. die aku sape nak ckp2 cmtuh... eishhh aku doa lahh biar ALLAH tarik balik ape yang die nikmati sekarang...

aku bukan nak berdendam.. tp aku nak die sedar... "kerana pulut santan binase, kerana mulut badan binase".. so sebelum nak bercakap fikir dulu sebab "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnye".. dengan aku boleh ahh ko ckp cm tu.. sbb aku nih jenis yang pendam.. kalo kene kat orang lain mahu di santaunye kau... soo renung2kan lah yer...

p/s: jage mulut.. sbb mulut ahh manusie bleh berantakan...

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa