Friday, March 9, 2012

Jum potong kuku ~~

Salam semuaa.. :D

Hari ni mood saye sgt3 happy. Hee kenape yer?? Ngee~~ Nant2 lahh saye cerita. Huu.. Hari ini dh Jumaat. Sekejap jekk kann? Adeii mcm baru smlm den sambut birthday adik den.. Mase mmg berlalu dgn cpt sekali. Salah satu tanda2 kiamat. :/ (Kiamat tuh pasti)

Nak share jek. Hari Jumaat ni penghulu segala hari. Mmg special lah hari Jumaat ni. Huu banyak pahala yang boleh kite dapat kalau kite rajin nak buat. Hari Jumaat ni banyak jugak pahala sunnahnye.. Salah satu sunnahnye ialah potong kuku di hari Jumaat. 

Aku mmg dah lame ikut cara ni. Setiap hari Jumaat mesti potong kuku. Walaupun hari2 lain tu kuku aku dh mcm pontianak, aku still tunggu hari Jumaat nak potong. Hee :D

Nak potong kuku ikut sunnah Nabi pun ade aturannye tau. Tak boleh sebarangan jekk.. (Hee pandai jek aku ni) Eh tapi betul lah.. Aku dh search.. Tak caye tengok gambar kat bawah ni.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Huu kan betol aku cakap. Hah korang boleh lahh ikut gambar ni. Ade 2 pilihan. So korang boleh pilih mane yang senang. Hee. Jom potong kuku :D

Note: suke kuku pendek~~

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa