PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Tuesday, August 16, 2011

persiapan raye tahun nih..

wow . . berkemungkinan raye tahun nih jatuh pade 30.8.2011. satu hari sebelum Hari Merdeka negare kite. So mcm mane persiapan korang raye tahun nih?? dh ready ke atau still lagi macam tak cukup jekk? Mesti lah nak yang terbaeeekkk(bak kata boboy boy.. heheh) kan?. 

Umm kalau tanye aku memang aku tak ready lagi. Mane tak nye, baju aku dgn adik perempuan aku pun tak beli lagi. Tapi nak dijadikan cerita lah, sebenarnye baju kami berdue dh siap. Tapiiiii (mcm nak meraung lah pulakkk).. Hmm takde rezeki nak pakai baju tuh.. Sebabbbbb ade lahh..(malas nak mencoret kat sini. Malu ahh). Hehe.

Aku cadang tahun ni nak theme colour black and white.. Tapi punye lahh susah nak cari baju melayu warne ni.. Alih2 pilih lah warne Coklat. Hurmm nasib ahh. Janji ade warne.. Baju lelaki dh beli. Yang perempuan ni bile pulak nak beli yerr.. Hee tunggu dapat bonus lar..>>Bos, bile mau bagi itu bonus?? Saye sudah gatal tangan larr. Macam2 mau beli<< :D
Hurmmm antare list barang yang bakal aku beli (bile dapat bonu nanti)>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>
1) Baju Kurung siap warne Coklat
2) Sarung Kusyen warne biru        
3) Kipas syiling utk rumah aku      
4) Belender tok mengisar ramuan aku nanti (cadang nak buat lontong dgn mihun sup)
5) Baju jalan2 tok adik2 aku n aku sekali.. tak boleh lepas..

Rasenye ni jek kot yang aku nak beli. Hee ape2 pun amalkan kesederhanaan dalam setiap hal. Kerane kalau terlalu overdose pun nanti akan menimbulkan riak. Dan riak itu adalah salah satu dose.(taw kan?) Nabi kite pun tak suke bende yang boleh menimbulkan riak ni. Kite kene ingat, kat luar sane ade sedare seagama kite yang tak dapat nak menyambut hari kebesaran nih. So renung2kan lah. Sentiasa amalkan yang sederhana kerane yang sederhana tu lah yang buat hati kite gembira . . :)

ikhlas dari aku,
ayuniewahip

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa