PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Saturday, August 4, 2012

15 Ramadhan 1433H

Assalammualaikum..

Hai semua~~ Lame betol tak update blog ni. Kebezian telah membuatkan aku tidak punye mase nak update cerite. Ecehhh. Ayat nak gempak saje. Harus lah menggempakkan ayat. Kalo tak, nan ado lah yang nak membace blog ni. Hakhak. Bajet ramai sgt nak bace ek.. :P


Fuhh! Tak sangka ek, dh 15 hari kte menyambut bulan puase. Cepat betol mase berlalu. Dan lebih kurang 2 minggu jek lagi kite akan menyambut bulan Syawal.


So, aku tengok sekarang ni memang dah ramai buat preparation raya. Kedai-2,  shopping-2 complex and yang sewaktu dengan nye pun tak nak kalah dgn sale-2 raya. Tapi name jek sale. Harge lebih kurang jek kot. Beza bape ringgit jek. :P


Aku setakat ni dh beli lah baju raye untuk aku, adik-2 & ayah. Aku beli awal lagi. dari bulan 6 tuh. Dapat gaji terus beli baju kurung utk aku & Erin. Yang baju melayu adik-2 aku pulak, alhamdulillah lah. Dapat duit sikit dari masjid. Dgn duit tuh aku dpt lah belikan baju melayu adik-2 & ayah aku. Alhamdulillah. Rezeki aku tak pernah putus sepanjang bulan Ramadhan ni. :)


Untuk preparation lain tu, aku belum buat lagi. Mcm beli kuih raye, barang-2 untuk rumah. Yela selalu raye ni nak mencantikkan. Semuanye kalo boleh nak baru. Kerusi nak baru, langsir nak baru. Hakhak. Tapi mungkin tahun ni aku just simple-2 kot. Sbb aku nak pakai banyak duit lah. So kene lah cut sikt perbelanjaan nye pun. Nasib baik lah transport tak yah pikir-2 lagi.


Duit raya pu aku tak tukar lagi ni. Hmm tunggu bonus lah. Kalo ade bonus ade lah duit raye untuk budak-2 tuh. Kalo tak, nan hado lah yer. Hehe. Nasib baik tahun ni aku keje. So boleh ngelak lah nak bagi duit. Kahkah teruk perangai. Jangan contohi yer.. :P


Hmm ok lah. Nak out jap. nanti ade mase hambe hapdate lah blog yg tak serupe blog nih. Kikikik. :P


Bye~~ Wassalam..


Sebelum out, harus lah mengenterpramekan diriku ini dahulu. Kahkahkah.

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa