Friday, November 25, 2011

Memories :') -Part 2

Mase aku dok panti asuhan, mmg byk kenangan aku dkt situ. Kwan2 yg gilew2, ustaz yg sporting abis.. Huu sporting tapi garang bebenor.

Kalo kami lambat pegi solat, hah amek ko! Di kejarnye sampai bwh katil Tak kire lah pompan ke laki ke.. Hahah kalo di pikir2 balik mmg tak boleh blah. Aku penah kene sekali. (Eh yeke sekali ni.. Hehehe :D ) Mase tuh nak solat Asar rasenye. Aku tertidur. Biase lah baru balik skola. Tidur lahh. Lagipun penot oo.. Aku tak sedar pon dh masuk waktu. (Hee nak sedar apee kalo dh tidur mati yerrr~~) Tgh lena dibuai mimpi2 indah tuh tibe2 aku dgr budak2 pompan menjerit2. "Weh!! Nyorok2!! Ustaz Sidek dtgggg!! Aku buat don't no jekk. Teruskan tidur aku yg terganggu sebentar td. 

Tibe2, pintu asrama aku terbukak.. Aku terkuzut lah.. Hampeh betol! Aku pon menjerit lah. "Weh!! Sape yg bukak pintu tak reti bg salam nih hah?!" Budak2 pon wat muke mcm nak kene makan tgn jekk.. "Kak Yu, ustaz kat belakag tuh" jwb sorang budak ni..(Sore mcm nmpak hantu jekk) Aku pon palingkan muke+body aku ke belakang.. Mak aii!! Terus aku menjerit.. "Ahhhhhh!! Ustaz nih, nape masuk!! Saye dh lahh pakai singlet jekk nih!!" Ustaz tuh peduli ape. Men terjah jek bilik kami sambil mara2 dlh slang INDON die tuh.. Sapa yg ngak solat lagi hah?? Sya injak kamu nanti.. Dasar IBLIS ya.." Hee aku kat bwh katil dh sengih2. Poyo tol lahh ustaz nih.. Lalu aku jwab "Eh saye tertidur lahh ustaz.. Nanti sya solat ea" Ustaz tu balas balik "Awas yaa kalo ngak solat.. Di injak2 nanti sama saya.." Die pon blah.. Aku pon kuar lahh dri bwh katil. 

"Ishh ustaz nih.. Jatuh maruah aku.. Huhh gatal betol.." Lalu bersiap2 lah pergi ke mussolla utk menunaikan solat Asar.. Hahah bile dikenang2 balik mmg lucu mase kene terjah dgn Ustaz. Huu I miss that memory. :")



:: yg ni kwn2 aku. Due kat belakang tuh koko & aku
yg dpn wahyu & adik aku iatu erin ::

Byk lagi nk cite.. Tapi tak larat nak taip. Nnt aku cite lg pengalaman2 aku sepanjang aku dok panti asuhan. Huu tunggu part yg seterusnye yerr!! :D

:: with kwn2 & adik2 asrama ::

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa