PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, November 25, 2011

Memories :')

Bismillahhirrahmannirrahim ...  :)

Hari ni nak tulis tentang kenangan. Huu setiap manusia mesti ade kenangan tersendiri. Tak kire lah pahit ke manis ke tawar ke masam ke masin ke dan ke ke ke lahh.. (Hahaha start dah melalut sorang2 :DD) Okeys!! Berbalik tajuk asal kite 'Memori ' .

Mase umur aku 10 tahun, aku dh kehilangan MAK tersayang. Mase tuh aku rase macam mimpi jek.. Tak percaya, betol ke mak aku dh pergi nih?? Hurmmm.. Aku menangis semahunya. Aku dukung adik bongsu aku yg mase tuh baru berusia 1tahun  lebih.. Memang sedih sgt2 hanya Allah jek tahu. Until now, aku still lagi ingat yg mak aku hidup lagi.

Lepas peristiwa tu hidup aku mcm tak tentu arah. Belajar pun dh down. Minat nak belajar pon mcm takde dh. Dengan kadang2 sekolah kadand2 idak. Sampai aku kena buang sekolah waktu tu. Tak sekolah mmg merayau2 jek lah. Adik2 aku tak terjaga langsung. Semua comot jek termasuk lah aku >.< .. Ayah aku mmg ade lagi tp LAKI kan. Tak biase. Lagi2 lps kehilangan isteri tercinte.. Die pon kadang2 tak terurus. Harapkan sedare mare jek mase tuh. Dorang lah yg dok tgk2 kami sekeluarge.

Dah setahun lebih mcm tuh, dtg lah sorang insan ni yg baik hati ni. Die dtg nak membantu kami sekeluarge. Die ckp kat ayah aku yg die nak hantar kami adik beradik pergi ke rumah kebajikan. Ayah aku just diam jek. Esoknye die pun bagitahu aku ape yg org tuh ckp. Mule2 tuh aku taknak. Memberontak!! Tapi dh dipujuk2 akhirnye aku setuju juge..

So tanggal 23.5.2002 bermulalah kehidupan baru aku. Hidup baru, tempat baru, kawan2 baru, suasane baru .. Mule2 sampai kami adik beradik ok lagi. Bile sampai sedare2 aku nak balik aku dh sedih. Adik2 aku yg lain dh meraung. Yang tak boleh lupe adik laki yg no.3. Smpai kejar kete yg makcik aku naik tuh.  Ambik mase yg lame juge lah nak biasekan diri dgn suasane baru nih.


Lebih kurang 7 tahun lah aku dok kat asrama tuh. From standard 5 until Form 2 aku dok situ. Lame jugakk lahh kan berjauhan dgn family. Time raya jek kami balik.. Huuuu.. O yerr !! Lupe nak mention name asrama aku tuh. Asrama Anak2 Yatim Darul Hikmah terletak kat Gopeng, Perak. Huu dah lame dok Perak, aku pon dh pandai speaking Perak. Hahah kalo balik KL jek mesti kene bahan dgn makcik2 n pakcik2 aku. Siot tol!! >,<
Dorang ckp kat KL tak boleh speaking Perak. Huhhh hampeh tol!!


Sebenarnye byk lagi aku nak kongsi. Tapi nanti lahh. Tunggu next part yerr.. Hee :D


note: kenangan tu indah. :)


No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa