Thursday, September 20, 2012

Cadangan menu harian ..

Assalammualaikum semua. Hopefully korang sehat la hendaknye. Hehe.

Aku nak mintak pandangan korang-2 lah. Aku ni kadang-2 tak tau nak masak ape tok adek-2 aku kalo balik keje. Yela dengan penat balik keje semua. Lepas tuh nak pikir ape nak masak. Otak aku ni dh lah cpt blank kalo pikir banyak. Haha banyak lah sangat kan :P

Tadi aku dh buat senarai menu untuk aku masak lah. So lepas ni aku tak payah nak pening-2 nak masak ape. Tapi kan ok ke kalo setiap minggu menu yang same jek? Ok lah. Aku tunjuk kat korang menu yang aku dh created.




MENU HARIAN

ISNIN
-            Dinner                   : Sardin, Telur dadar, sayur kobis goreng

SELASA
-            Dinner                   : Ikan kembung goreng sambal, sayur kobis lobak air

RABU
-            Dinner                   : ikan masak kicap, taugeh+tauhu+kucai goreng

KHAMIS
-            Dinner                   : telur rebus goreng sambal, taugeh+tauhu kuah lemak putih

JUMAAT
-            Dinner                   : keli goreng, sayur bayam bening

SABTU
-            Sarapan                 : Bihun Goreng, Milo Panas
-            Lunch                    : soto
-            Dinner                   : ayam lemak cili, sayur kobis goreng, begedil

AHAD
-            Sarapan                 : Lempeng,
-            Lunch                    : mee kari/rojak boyan
-            Dinner                   : ayam goring rempah, kari daging, sayur goreng



So ape pandangan korang dengan jadual menu yang aku dah buat ni? Ok ke ko? Hahah. Aku malas lah nak pikir-2 nak masak ape semua. Dah lah jenis aku  kalo aku nak masak satu menu ni tapi barang takde aku terus hilang mood nak masak. Tah pape kan? Hahah so jgn ikot perangai aku ni. Hakhak. Disebabkan tuh lah aku dh pasang azam nak buat jadual menu yang tak memeningkan kepala aku. Haha.

Dan kalo korang perasan dalam jadual ni kebanyakkan lauk ialah telur, ikan. Habis udang, sotong sume tuh tak nak ke? Bukan aku taknak. Tapi ayah & adik aku tak suke sangat seafood-2 ni. Pernah lah aku masak udang lemak cili api. Bila tengok lauk yang aku masak tuh terus dorang tak selera. Siap pegi beli makanan bungkus kat luar lagi tuh. Sabar jek lah. Sejak tuh lah aku jarang masak seafood-2 ni. Kalau masak pon tok aku ngan adek pompan aku.

Tapi untung jugak lah. Sebab tak yang banyak keluar duit nak makan seafood. Haha berkira. Nasib baik lah adek-2 & ayah aku tekak orang kampung. So kalau masak simple-2 pon takde hal punye.

So kalau korang-2 ade cadangan tukar menu yang aku buat kat atas tuh silalah bagitahu yerrr. Hekhek. Kalau takda pon tak ape. Aku rase dah ok kot menu-2 tuh.

K lah. Daaaa. Wassalamm.

No comments:

Post a Comment

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa