PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Monday, September 24, 2012

Perlu ke?

Assalammualaikum semua.. 

Jumpe lagi hari isnin. Asal isnin jek mood aku ke lain. Adeyy. Tak suke lah macam ni. Tapi bukan pasal hari isnin aku nak bercerita. Yang aku nak cerita ni pasal lain.

Semalam mase aku tgh online kat fb tetibe member area rumah aku tegur. Dia cakap sampai hati tak aku tunang tak ajak dia. Aku pelik. Bila mase pulak aku bertunang. Pelik bin ajaib. Die balas lah. Satu area rumah aku dah kecoh yang aku dh bertunang. Tapi buat secare kecik-kecik. Haha aku gelak jek lah bace ape yg die tulis tuh. Adeyy sape lah yang bawak mulut ni.

Hmm aku pon tak tau lah macam mane nak cakap lagi kat jiran-2 aku. Ok lah. Memang aku selalu keluar dengan Afiq. Tapi aku keluar sbb nak pegi kerja. Pergi balik die amek. So takkan sbb tuh dorang boleh nak sedap-2 cakap yang aku ni dh bertunang? 

Tah lah. Mulut orang ni susah nak tutup. Memang salah aku kot sebab selalu sangat keluar dgn Afiq tuh. Aku selalu keluar dgn dia pon sbb selalu mintak tolong dia hantar ke sana ke sini. Aku takda transport. Memang mengharap kat dia jek lah. Kalau dulu ade pakcik aku. Sekarang ni tak boleh. Dia pon dah ade family snediri. Kekadang makcik-2 aku pon dok mintak tolong Afiq jugak. Suh tolong pegi sini lah sana lah. Afiq tuh kalo soh pegi sendiri taknak. Nak jugak aku temankan dia.

:: nanti dah tunang aku kecoh satu kampung ::

Dorang cakap tunang jek dulu. Biar tak timbul fitnah. Haha lagi lah aku gelak kan. Ape ingat kalo dh bertunang tuh dah ade lesen tok halalkan hubungan lah? Sory. Aku kalo nak tunang tempoh sampai dua bulan jek. Aku taknak tunang lama-2. Kalau tunang lame-2 ni makin banyak cabaran. So aku just diamkan jek lah. Aku malas nak amek port ape orang cakap pasal aku. Aku tahu ape yang aku buat. Selagi tak buat benda bukan-2 selagi tuh aku rase aku betol.

Habis kalau asik berkepit jek tak ke menimbulkan fitnah? Yeerr. Betul. Tapi kesah plak aku kan? Dorang yang buat fitnah dorang lah yang tanggung. Ape dorang ingat tunang kawen ni tak pakai modal ke? Aku banyak bende nak fikir sebelum nak fikir kawen. Adek-2 aku tuh masih bawah tanggungjawab aku. So aku tak terpikir nak kawen muda. Aku muda lagi lah. 21. Afiq pon 21. Huhu aku pikir nak kawen lagi 5tahun. Haha kena gelak jek ngan adek-2 aku. Dah tua baru nak kawen. Alaa aku tunggu korang besar & boleh berdikari baru aku pikir semua tuh.

Aku pon tak sanggup nak tinggalkan korang kalau aku dah kawen nanti. Sobss :( Kite kan tak pernah jauh-2. Kang aku dah kawen aku kena dok ngan laki aku. Korang? Sobsssssss. Dah lah. Makin aku pikir makin aku sedeh. Hmm kesimpulannya kalo ade kapel jgn keluar selalu. Aku pon nak berubah sikit. Jangan jumpe afiq selalu. Alaaa aku jumpe die selalu sbb die amek anta aku pegi koje. Haha. Ok lah. Tuh jek luahan hati aku.

Daa. Wassalamm.

2 comments:

  1. lah..sape yg memandai jaja cerita tu..aduhai.sabar je lah ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm makcik-2 kat situh jugak. mmg tengah sabar ni. :(

      Delete

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa