PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Tuesday, June 5, 2012

Tak ku sangka, tak ku duga .. (-_-)"

Assalammualaikum semua~~

Hai korang? Sihat ke? Hopefully hari ni korang sihat & ceria jek ek. Ngee hari ni aku memang gumbira. Yela, lepas lulus semalam senyum aku ni mcm tak nak hilang jek. Hahaha *suke hati*. Oklah. Back to my topic. Aku ni kalo cerite hal semalam memang tak habis. Yela.. Dah lulus kan. Memang suke hati. Gagagaga :DD.

Sabtu haritu, pakcik aku buat makan-makan. Sempena birthday dia tu lah. Ehh ape salahnye dah tua2 buat birthday. Just tok bagi sedare2 makan. Aku bab makan memang laju. *senyum kambing*

Okeys. Sebenarnye bukan hal makan2 tu aku nak cerita. Tapi aku nak cerite pasal insiden yang telah berlaku ketika habis jamuan makan-makan tuh. Dah habis makan, tolong2 ape yang patut aku pun mintak diri nak balik. Yela hari pun sudah jauh malam. Adik2 aku semua dah mengantuk. Aku pun apetah lagi. Dengan perut yang kekenyangan kalau di sorong bantal kompom terlelap. Hahahaha.

Bila aku dh minta diri tu, aku pun terus blah menuruni lif. Aku & Afiqh pun pergi lah ke kereta. Hurm dah sampai kt kereta parking, aku tengok ade satu kereta block kitorang. Aku nak tolak tak boleh. Pastu ade sorang brother ni yg park kat sebelah kitorang pun nak keluar jugak. Die pun tolong tolak. Tolak2 tak boleh. Bile tengok dalam rupenye owner kereta tersebut pi tarik hand break die. Mengamuk lah brother tuh. Aku rilex lagi. Tapi brother tuh dah maki2. Aku malas nak tulis ayat tersebut sebab tidak sesuai untuk dibaca bagi budak2 di bawah umur (bajet dorang nak bace blog ko ni je).

Lepas tu, member brother ni terperasan. Eh, die tinggalkan number phone lah. Member ni pun suruh brother ni call. Brother tuh dengan mulutnye membebel pun mendail number tersebut. Call punye call tak dapat. Brother tu ppun dah angin. Dia cakap kalau 3 kali dia call tak pick up, memang pecah kereta orang ni. Aku dalam hati berkate "Eh, buat ape nak 3 kali. Sekali cukup lah." Jahat sial aku ni. Tapi aku memang tak sabar nak tengok cermin kereta tersebut pecah. Hee nak tengok lah mcm mane rupenye nanti. Sebab selame ni dok dengar cermin kereta pecah jek. Ni dah nak ade depan mate. Memang cuci mate la jawabnye.

Yang member brother ni pulak punye la penyabar. Boleh plak dia mintak 10 kali. Aishhh.. Aku tak boleh tahan. Nak tengok jugak dorang pecah cermin tuh. Brother tu minta Afiq pecah sebelah die pecah sebelah. Afiq tuh on jek. Dia pun memang suka pecah2 ni. Hahahha *gelak jahat*. After few minutes, aku ternampak makcik aku. (Bini mang Jun aku). Datang dengan kakak, adik & anak2 die. Jalan ke kereta tersebut. Eh2. Aku dalam hati tak sedap hati.

Tutt tutt tutt.. Alamakkk. Kereta dorang ke? Ya Allah. Tak sangka betul yang tu kereta dorang. Nasib baik lah tak pecahkan lagi. Aku yang punye tak sabar tadi nak tengok cermin kereta tu pecah dah rase tak sedap hari. Afiq pulak dok tepuk dahi. Aku dah hilang kate2. Datang2 makcik aku tu terus brother tu sound. Alahai kesian nye. Aku tak boleh nak cakap ape. Sebab tadi aku yang beriye sangat nak tengok cermin kereta tu pecah. Sumpah aku cakap. Kalau aku tau yang tu kereta dorang aku dah tolong defence. Tapi nak wat macam mane. Aku pun tak cam kereta tu.

Dah keluar kereta, kami pun blah. Dalam kereta aku ngan Afiq gelak2 jek. 

Afiq: Cer kamu bayangkan kalau tadi kitorang jadi pecahkan kereta tuh. Pastu, dok best2 pecah cermin tu tibe2 makcik kamu datang. Tak haru ke jadinye. Adoyai..

Aku: Hahah orang lagi best. Tak menyabar nak tengok cermin tuh pecah. Tak tau yang kereta tu sedare sendri punye. Hahhaha..

Still hari ni aku kalau teringat peristiwa tu mesti aku senyum sorang2. Kepada makcik saye tuh. Sori tak dapat bekap makcik. Saye memang tak tahu yang tu kereta makcik. Sia2 jek kene sound dgn brother tu ea? Sabar ek makcik.. (^.^)v



Nota kaki: :D

3 comments:

Pergi kedai nak beli daun keladi,
Daun dibeli kat kedai Pak Ali,
Terima kasih singgah blog ni,
Kalau boleh komenlah sekali..
Hehehe (^_^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥ Copyright © 2012 reserved to WahyuNie WaHip. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa